Prečítajte nejakú knihu alebo si zapnite televízor, ale nie, teraz vážne. V prípade, že sa nemôžete pripojiť na internet, je potrebné najprv skontrolovať pár vecí.

  1. V 90 % prípadov stačí, ak prijímacie zariadenie alebo wifi router reštartujete, tzn. vytiahnete na chvíľu (asi minútu) napájací adaptér zo zásuvky a znova ho zapnete. V žiadnom prípade nestláčajte tlačidlo RESET. Skúste vypnúť a zapnúť aj Váš počítač.

  1. Ak to nepomôže, skontrolujte všetky dostupné káble od antény až po Váš počítač, či sú nepoškodené a poriadne zasunuté (je vhodné pozrieť si správne zapojenie káblov hneď pri montáži).
    Pri počítači alebo wifi routri býva tzv. PoE adaptér. Kábel od vonkajšej jednotky je potrebné zapojiť do portu označeného ako „POE“, prípadne „Data+Power“, kábel vedúci do počítača alebo wifi routra patrí do portu označeného „LAN“. Do PoE adaptéra sa pripája ešte okrúhly napájací adaptér 12 alebo 24V. 

    V prípade pripojenia cez wifi (notebook), skontrolujte, či je wifi na Vašom notebooku zapnuté a či ste k svojej domácej sieti pripojený.

  2. Je možné, že máte vo svojom počítači vypnutý sieťový adaptér.

    1. (Windows 8) Postupne sa preklikajte cez „Nastavenie“ (Potiahnite kurzor vpravo dole, ikona ozubeného kolesa) - „Ovládací panel“ - „Sieť a internet“ - „Centrum sietí“ - „Zmeniť nastavenie adaptéra“
      (Windows 7)
      Postupne sa preklikajte cez „štart“ – „Ovládací panel“ – „Centrum sietí“ – „Zmeniť nastavenie adaptéra“
      (Windows XP) Postupne sa preklikajte cez „štart“ – „Ovládací panel“ – „Sieťové pripojenia“

    2. Mali by ste tam mať minimálne položku „Lokálne pripojenie“ (Pri pripojení cez wifi „Pripojenie bezdrôtovej siete, Wi-Fi“). Sú možné 4 stavy:

        1. Vypnuté, ikonka pripojenia je sivá. – Stačí dvakrát poklikať na ikonku, počkať asi minútu a pripojenie sa zapne.

        2. Obmedzené alebo žiadne pripojenie, ikonka so žltým trojuholníkom. – Stačí kliknúť pravým tlačidlom myši na ikonu a zvoliť „Opraviť“, počkať asi minútu a pripojenie by sa malo dostať do stavu „Pripojené“.

        3. Sieťový kábel odpojený, ikonka s červeným krížikom. V tomto prípade treba naozaj pátrať po odpojenom alebo slabo zastrčenom kábli, prípadne po napájacom adaptéri vypnutom zo zásuvky.

        4. Pripojené, ikonka pripojenia je modrá. – Všetko by malo byť v poriadku.

  1. Ak Internet ani po všetkých doterajších kontrolách nefunguje, skúste použiť na prehliadanie internetu iný prehliadač (Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Internet Explorer).

  1. V prípade, že internet nefunguje ani v inom prehliadači, zavolajte nám ihneď na naše telefónne čísla: 0918 326 204, 0911 65 64 69 alebo 0696 850 169. Zbytočne prosím dlhšie nečakajte, samo sa to cez noc určite neopraví.

Tipy:

  • Potreba reštartovať prijímacie zariadenie alebo wifi router sa objaví spravidla po výpadku elektriny v sieti.
  • Ak je napájací adaptér zapojený v zásuvke a je studený, s najväčšou pravdepodobnosťou sa poškodil prepätím v sieti.
  • Hlavne v letnom období, keď sú často búrky, je bezpečnejšie vytiahnuť napájací adaptér a internetový kábel z počítača a wifi routra. (Nemusíte to robiť, ak máte zásuvky a internetový kábel chránený prepäťovou ochranouvrelo odporúčame.)

 

Prajeme veľa presurfovaných megabajtov bez poruchy!

Sídlo

GHP connection, s.r.o.
Richvald 169
085 01 Bardejov

IČO: 46 273 107
IČ DPH: SK2023311961

IBAN: SK21 1100 0000 0029 2686 2412

Kontaktujte nás

Telefonicky:
kancelária: 0696 850 169
technici: 0918 326 204, 
0911 65 64 69

Email:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 Váš poskytovateľ internetu

 

Scroll to top